Piecz razem z kotem - Pomalowany na niebiesko serowy torcik kokosowy



 Dziś pierwsze urodziny naszego niebieskiego bloga.
Są urodziny, jest i tort.
Za bazę posłużył mi sernik kokosowo-migdałowy, który piekłam już jakiś czas temu.  Przepis na sernik zaczerpnęłam z ulubionego bloga Kwestia smaku.
Zmieniłam nieco proporcje, piekąc w tortownicy o mniejszej średnicy.
Zrezygnowałam z kokosowej bezy oraz dekoracji kuleczkami Rafalello.
Bezowy wierzch zastąpiłam polewą z serka mascarpone, śmietany i cukru, a całość udekorowałam chipsami kokosowymi, czekoladowymi drażetkami i biszkoptami ladyfingers.
Sernik ma  obłędny smak i lekką, kremową konsystencję. Rozpływa się w ustach.
  Oczywiście pieczenie nie miałoby racji bytu bez mojego małego pomocnika, który zapałał miłością do kolorowej wstążeczki.  Dostał więc kawałek tasiemki  dla siebie. 


Pomalowany na niebiesko sernik kokosowy

Składniki
 
Proporcje na tortownicę o średnicy 20 cm

Spód:

180 g wafelków z kokosowym nadzieniem
25 g masła
4 łyżki wiórków kokosowych

Masa serowa:

375 g tłustego twarogu
375 g serka mascarpone
1 szklanka cukru
1 torebka cukru wanilinowego
400 ml mleka kokosowego (1 puszka)
3 jajka
1 żółtko
1 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki aromatu migdałowego

Polewa:

125 g serka mascarpone
150 g śmietany 16% lub 18%
3 łyżki płaskie cukru

Wykonanie

Spód:

Wafelki rozdrobnić blenderem, dodać rozpuszczone masło i zmiksować.
Powstałą masą wyłożyć spód tortownicy.

Wierzch:

Zmiksować serek mascarpone, śmietanę i cukier.

 Masa serowa:

Zmielić twaróg (Użyłam blendera.).  Dodać serek mascarpone. Zmiksować. Następnie dodać cukier, cukier wanilinowy, jajka, mąkę, aromat migdałowy i ponownie zmiksować do połączenia się składników.
Na końcu dodać śmietankę zebraną z wierzchu mleka kokosowego (U mnie była to biała zbita masa, pod której  spodem znajdowała się oleista woda.). Połączyć składniki. Masę wylać na tortownicę.
Wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do 175 stopni C. Piec około 15 minut, po czym zmniejszyć temperaturę do 120 stopni i piec 60 minut.

Po tym czasie wylać masę z serka mascarpone i śmietanki na sernik, równo rozprowadzić.
Owinąć brzegi tortownicy folią aluminiową, aby boki sernika się nie przypiekły.
Piec jeszcze przez 30 minut, nastęnie zmniejszyć temperaturę do 90 stopni C i piec kolejne pół godziny.

Sernik wystudzić, wstawić do lodówki i chłodzić co najmniej 2 godziny. 

Dekoracja


chipsy kokosowe
kolorowe drażetki czekoladowe
biszkopty ladyfingers
kolorowa wstążka

Smacznego!







Pomalowana na niebiesko

25 komentarzy:

  1. Dziękuję :) miała być słodka jak lukier ;)
    Wstążeczka niebieska więc nie dziwota, że kociak zapałał do niej miłością :)
    Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia zachwycają i sam pomysł świetny. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że Ci się podoba. :)

      Usuń
  3. Ja wczoraj po pracy dostałam chcicy i upiekłam sobie ciasto z białek :D

    Twój torcik wygląda super, a te lentilki niebieskie czad ;)

    Najbardziej to się mi jednak podoba Dziubul z tą niebieską wstążeczką - idealne zdjęcie!!!

    No i sto lat z okazji urodzin bloga!!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję (k)
      Dziubul wstążce nie przepuści. :))

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Aguś, trafiłaś z tymi gumijagodami, bo wczoraj doszliśmy do wniosku, ze Dziubul jest podobny do Gumisia. :))

      Usuń
  5. Tort wygląda i pewnie smakuje obłędnie :) Wielu jeszcze takich rocznic i blogowych urodzin życzę! Ucałuj Dziubulka i pogratuluj mu mocno, w końcu już rok jest kocim niebieskim celebrytą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sernik kokosowy... pycha...
    A Dziubul jak zwykle kochany!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję rocznicy:) U nas jak się ciasta nie zakryje albo nie schowa to Kaśka i Pirat częstuję się do woli;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję (k)
      U nas na szczęście Dziubul nie ma zapędów na nasze jedzenie. :)

      Usuń
  8. Wszystkiego :) Najlepszego (f) z okazji rocznicy x-)
    Tort wygląda przecudnie i na pewno świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sto lat prowadzenia niebieskiego bloga :-). Pomocnik pierwsza klasa ;-). Mój też asystuje przy kuchennych pracach, a wczoraj mi płatki kukurydziane z miski podjadał, a jak dostał w swojej to i tak te moje były smaczniejsze :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. (k)
      No tak, z Twojej miseczki smakuje najlepiej. :)

      Usuń
  10. Tort wygląda obłędnie i tak też pewnie smakuje :) Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego dobrego zycząc nastepnych lat w blogowym niebieskim swiecie

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle słodyczy, że sama nie wiem: wybrać sernik czy może to małe stworzonko?;)

    OdpowiedzUsuń