Świeża woda zdrowia doda

Świeża woda zdrowia doda. 
Wiedzieli już o tym nasi przodkowie, a hasło to nie na darmo pojawiło się na wielu ludowych makatkach.
   Zbyt niskie nawodnienie kota może powodować odkładanie się w jego układzie moczowym niebezpiecznych kamieni. Dlatego zachęcajmy nasze koty do tego, aby jak najczęściej piły wodę lub wzbogaćmy ich dietę 
o pełnowartościowe karmy mokre.
Dziubul nie je mokrej karmy, strajkuje już od dłuższego czasu.  Za to chętnie pije wodę.
 Ma swoją miseczkę obok tej z suchą karmą, ale uwielbia również chlipać wodę z kubka i filiżanki, 
które stoją specjalnie dla niego na kuchennym parapecie. 
Niedawno podkradł mi wodę z garnka czekającego sobie grzecznie na pojawienie się w nim ziemniaków.


 
Kubek, szklanka, miska, świeża woda.
Tak się zaczyna kocia przygoda.
Piję wodę, bo wiem dobrze o tym.
Kto jej nie pije, ten ma kłopoty.

Żeby zdrowym kotem być, trzeba dużo wody pić.





A Wy jak zachęcacie swoje koty do picia wody?

Pomalowana na niebiesko

37 komentarzy:

  1. Czaderski wpis:) Zwłaszcza rymowanki:))) U mnie też miseczki po całym domu i po wszystkich blatach porozstawiane;) Mam jeszcze fontannę ale ostatnio zdemontowałam bo pił z niej tylko ten kot, który i tak nie ma z piciem problemów. A czyszczeni pompki mnie dobijało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) A może by tak fontannę przestawić w inne miejsce? Może kotek "niepijek" zainteresowałby się nią wtedy.

      Usuń
  2. Nasze mają chrupki nasypane to i po nich piją i piją... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. majka lubi chlipac wode z wanny lub zlewu,czasem moczy pysk w mojej zielonej herbacie :)
    sliczny rozowy jezyczek dziubusia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas jednego nie trzeba zachęcać, pije dużo i chętnie. Kalisia za to lubi się podpiąć, kiedy nalewam wodę do czajnika to trzeba jej wtedy do miseczki też nalać. Podpija też spod prysznica, po kąpieli...:D
    Baxterek ambasadorem zdrowego trybu życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalisia niedługo zacznie pić podczas kąpieli spryciara mała. :)

      Usuń
  5. a to koty trzeba do picia zachęcać? nasze chleją jak smoki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są i takie kotki, które niechętnie piją. Macie szczęście, że Wasze chleją jak smoki. :)

      Usuń
  6. zachęcać nie muszę- starczy kilka szklanek z wodą w strategicznych miejscach mieszkania <3

    makaron, brokuł, feta... czyszczenie lodówki czyli zapiekanka! :) zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas królują słoiki, najlepsze poidła na świecie, miski nie są tak atrakcyjne [-(

    OdpowiedzUsuń
  8. Andrzej na szczęście pije, z miski, z kranu, czasem z kubka. I jak je suche to zawsze, więc sam sobie uzupełnia braki. Wierszyk świetny, Dziubul może brać udział w kampanii społecznej dla kotów "Pij wodę, bądź zdrów:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nasze też lubią pić wodę i dostają gdzie i kiedy chcą ;)) Woda w misce na podłodze , w kubeczku na zlewie i w umywalce - bo tak lubią i już :-) Z brodzika też ! (o)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moich nie trzeba zachęcać, piją pod prysznicem, z kranu, swoich misek i z zalanych do mycia naczyń i garnków ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na szczęście z piciem u moich futer nie mam problemu. Piją wszędzie, z miseczek, z kubków w nocy, z garnków, ze zlewu... A rudy potrafi nawet gdy się kąpię łapą "zaczepiać" wodę a później ją wylizywać z futerka. :3

    OdpowiedzUsuń
  12. moja 5 miesięczna brytka uwielbia pić wodę z kubka . ostatnio praktycznie tylko z niego korzysta , mijając miseczkę szerokim łukiem ;). wskakuję na stół w kuchni i pełna radość!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny wpis,moje piją wodę również,a to że woda człowieka smakuje najlepiej,kociaki starają się podkreślać dopadając wodę nieopacznie pozostawioną.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z konewki najlepiej smakuje. A po piciu trzeba "niechcący" przewrócić konewkę i zrobić potop w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja Witkowi na noc zostawiam wodę w garnku w zlewie...bo tak lubi ;P

    OdpowiedzUsuń
  16. Kotów moich rodziców nie trzeba specjalnie zachęcać do picia, piją sporo i chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje Kociaki piją chętnie, mimo dostępu do świeżej wody lubią czasami pochlipać z brudnej kałuży :)

    OdpowiedzUsuń
  18. U nas po wielu kombinacjach, okazało się, że fontanna wcale nie jest taka fajna [-( a miseczka z wodą, wcale nie powinna stać przy chrupach :-? najfajniejsza jest moja szklanka i dwie inne miseczki, jedna na przedpokoju, druga w sypialni. Od kiedy jest taki układ, jest dobrze. Ale żeby nie było tak kolorowo, zanim to odkryliśmy, przewędrowaliśmy w ten sposób całe mieszaknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze to co nasze. :) U nas też Dziubul próbuje podkradać wodę z naszych szklanek. :)
      Trzeba nie lada kombinacji, żeby trafić w koci gust. :)

      Usuń
  19. Nie wyjdę, a już tym bardziej jak włażą na mnie wszystkie ;) koty idealnie czasowo trafiają w moment jak chcesz wstać, rozkładają się wtedy w najlepsze z miną "no i co teraz zrobisz?" a, że ja miękka jestem to siedzę bo mi żal ich ruszać ;D to się nazywa wykorzystywanie człowieka przez koty ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie śliczne zdjęcia! x-)
    U mnie chłopaków trudno pilnować bo wychodzące, ale Srajdun jak przychodzi to zawsze całą michę wychlewa. Misianka mało a często, czasem ze zlewu - myślę, że wyrabia normę.
    Najgorzej z Tygrysem, ten to chyba powietrzem żyje, ani go zlew nie interesuje, ani stół, ani lodówka :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. (k)
      Uwielbiam imię Twojego kocura. :))

      Usuń
  21. Mój uwielbia pić wodę prosto z odkręconego kranu. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pij Baxterku, pij! :) Dla zdrowia i urody:)
    Ja z Baileyem nie mam w ogóle problemów, on pije jak opętany. Kran, miska...bez różnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moj pies to pijak, czasami do tego stopnia ze go przeganiam od miski, a pozniej czeste spacerki... Dobrze ze nie ma takich napadow czesciej

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale że nie jada a wcześniej zajadał ze smakiem?
    I nagle nie i koniec?
    Zocha mi tak zrobiła i zrozumieć nie mogę o co kaman..

    OdpowiedzUsuń
  25. Baxterku jesteś piękny! :)
    Pij, zdrowym byj..

    OdpowiedzUsuń