Ludowy razowiec w tropikach




   Nie od dziś wiadomo, że bardzo lubię zaglądać na bloga from movie to the kitchen
Jego autorka zaispirowała mnie między innymi do wykonania tarty limonkowej.
Po rozmowie z nastoletnią bratanicą Julką, która również podziela pasję do pieczenia i która jest dumną posiadaczką książki Pauliny Wnuk pt. "Kuchnia filmowa", postanowiłam poszukać na blogu inspiracji 
do upieczenia szybkiego ciasta. 
Padło na chlebek bananowy z serialu "Gotowe na wszystko".
Przepis nieco zmodyfikowałam, bo ostatnio wypieki robię tylko z mąki pełnoziarnistej. Dodałam też dojrzałe mango, którego zapach i smak uwielbiam. 
I tak oto powstał ludowy razowiec w tropikach.  Jest to ciasto z tych najłatwiejszych ciast na świecie.
Oczywiście Dziubul obserwował bacznie, co ja tam znów wyczyniam w kuchni.

Przepis na tortownicę o średnicy 23 cm


Ludowy razowiec w tropikach

Składniki

  • 200  g pszennej mąki pełnoziarnistej typu 1850 (około 1,5 szklanki)
  • 130 g cukru
  • 80 g margaryny
  • 3 dojrzałe banany
  • 1 dojrzałe mango
  • 1,5 łyżeczki sody
  • 1 jajko
  • 3-4 łyżki cukru waniliowego

Przygotowanie

Banany i mango obrać, pokroić w kawałki i zblendować. Dodać jajko, cukier, cukier waniliowy, margarynę 
i mąkę. Wszystkie składniki zmiksować na  jednolitą masę.
Do wysmarowanej  margaryną i posypanej bułką tartą tortownicy wylać ciasto.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 45 - 50 minut.


Ciasto dosłownie rozpływa się w ustach.

Smacznego. 






Pomalowana na niebiesko

17 komentarzy:

  1. widzę, że u was znów jakieś pyszności... no masakra... i jak tutaj się odchudzać.. ummmm pychotkowo to wygląda;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję (k) Od czasu do czasu można sobie pozwolić.
      Ja nie jem słodyczy w ogóle. Raz na jakiś czas ciasto. :)

      Usuń
  2. Pieknie wygląda i na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie udekorowany.Kusząco wygląda, moje rude pewnie by też jadło, bo on lubi wypieki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Gotowe na wszystko, uwielbiam banany i razowe wypieki :)
    Wygląda ślicznie! Zapisane! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię chlebek banaowy szybki i smaczny !

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam mniam :)

    zapraszam na pesto z rukoli!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno kiedyś zrobię chleb bananowy na razie jednak zabieram się za tradycyjny. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie jak zawsze! a te stokrotki- cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znowu znalazłaś pomysł na ciasto w sam raz dla mnie :)
    Mango muszę zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń