Piecz razem z kotem - pełnoziarniste kruche rogaliki z konfiturą jabłkowo-pomarańczową



 Jest weekend, jest wypiek.
Rogaliki piekłam dziś po raz trzeci. Pod rząd. Co ja poradzę, że tak je lubię.


         Pełnoziarniste kruche rogaliki z konfiturą jabłkowo-pomarańczową i brązowym cukrem


Kruche ciasto:

400 g mąki pszennej pełnoziarnistej typu 1850
200 g zimnej margaryny
pół szklanki brązowego cukru trzcinowego
2 żółtka
4 łyżeczki wody lub mleka

Do miski przesiać mąkę i dodać pokrojoną margarynę. Rozgniatając palcami, połączyć masło z mąką. Dodać cukier.
Wlać wodę i żółtka. Zagnieść. Kulę ciasta owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na około godzinę.

Konfitura:

4 średniej wielkości jabłka
2 pomarańcze
4 łyżki soku z cytryny
4- 5 łyżek brązowego cukru trzcinowego

Jabłka obrać, pokroić na małe kawałki. Jedną pomarańczę obrać i pokroić na takie same kawałki.
Z drugiej  pomarańczy i cytryny  wycisnąć sok, wlać do owoców. Dodać cukier. Prażyć bez przykrycia w garnku, mieszając do odparowania soku i zgęstnienia masy owocowej.

Ciasto+konfitura:

Po wyjęciu z lodówki ciasto rozwałkować, podsypując obficie z obydwu stron zwykłą pszenną mąką typu np. 500. Ciasto przykleja się do stolnicy i wałka, dlatego podsypanie mąką pszenną jest konieczne.
Wyciąć koło o  średnicy 23 cm, podzielić je na trójkąty, nałożyć konfiturę i zwinąć. Z powstałej tubki uformować półksiężyc. Ułożyć na blaszce wyłożonej pergaminem do pieczenia. Posmarować mlekiem i posypać brązowym cukrem.
Piec około 40 minut lub dłużej w zależności od grubości ciasta.

Taka porcja ciasta i konfitury starcza na około 30 rogalików. Ciasto i nadzienie można mrozić.
Przetestowałam. Nic się z nimi nie dzieje.
Rogaliki znikają w ekspresowym tempie.

                                                                      Smacznego :)




 wersja z gotowego ciasta francuskiego 
(Najłatwiejsze ciasto w świecie, nic a nic się go nie gniecie.)



I moje kochane pomarańczki



Pomalowana na niebiesko

38 komentarzy:

  1. Twoje wypieki zawsze wyglądają pysznie i na pewno tak właśnie smakują :) także podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, ojej, ojej jakie pyszności:) troszkę mi przypominają faworki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A faworków jeszcze nie robiłam. Najwyższa pora :) Podsunęłaś mi pomysł na bombę kaloryczną :-)

      Usuń
  3. Pełnoziarnistej mąki nie lubię.Ale konfiture zrobię,musi byc pyszna i zjem bez rogalików!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszna i niskokaloryczna :) Zrób koniecznie :)

      Usuń
  4. mmmm ale smaka mi narobiłas ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam się na te ostatnie dwie pomarańczki nie mogę napatrzec ... :-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy będę w domu, pokażę mamie przepis, może stworzymy takie rogaliki wspólnie ;) Ach te kocie oczęta ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmmm... Normalnie chyba je niedługo zrobię. :))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają obłędnie pysznie - chrupiące i takie smaczne nadzienie :) A dwa ostatnie pomarańczki najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie pyszności.... a ten kiciuś wymiata!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie powinnaś mieszkać bliżej...mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takiej pogodzie, to wszędzie daleko, no bo sorry... zima ;) Ale jak się ociepli to i bliżej się zrobi, więc zapraszamy :)

      Usuń
  11. Wyglądają pysznie, jeszcze takiej wersji nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj. Ja się rozkręciłam i teraz mam ochotę na pełnoziarniste ciasto drożdżowe i jakieś bułeczki z konfiturą. :)

      Usuń
  12. jak ja kocham pomarańcze... dajcie troszke <3

    OdpowiedzUsuń
  13. super! w weekend mamy gości i na pewno wypróbuje! wyglądają wspaniale :) a ja kocham pomarńcze :) a tu takie piękne dwie pomarańczki na mnie spoglądają, ahhhhh (f)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, daj znać jak wyszły :) Ty masz za to dwie niezapominajki :)

      Usuń
  14. No to jestem teraz głodna :d muszę koniecznie wypróbować tylko z mąką bezglutenową :-?

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej,

    na zasinienia pod oczami nam pomagał roll-on Yves Rocher, nieźle chłodzi i pobudza..... http://wszystkoopielegnacji.blogspot.com/2013/12/7-aktywnie-dziaajacych-roslin-i-9.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Rogaliki wyglądają super i może nawet udało by mi się je upiec...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno udałoby Ci się, bo to nie jest takie trudne :)

      Usuń
  17. Fajny przepis na konfiturę, pewnie będzie tez idealna do naleśników na słodko :-) Zawsze mam problem ze zwijaniem takich rogalików...gratuluję wprawy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, jeśli ciasto jest dobrze podsypane mąką to rogaliki zwija się bardzo łatwo. Ale szczerze się przyznam, ze zdarzało się też ciasto przyklejone do stolnicy i wtedy wałkowanie i wykrawanie od nowa :-)

      Usuń
  18. Mmmmmmm...
    Pychotka:)
    Zainspirowałaś mnie weekendowo, akurat wszystkie składniki mam w domu..

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyszły :)
    Następnym razem dam mniej cukru do ciasta, ale ogólnie rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń