Z kotem w tle - Kalina Jędrusik

  Długo myślałam nad wyborem bohatera dzisiejszego wpisu. Zainspirował mnie artykuł we wrześniowym numerze Kocich spraw. Nie będzie więc cytatów ilustrujących zdjęcia. Będzie natomiast wpis o Kalinie Jędrusik.
 Kalina Jędrusik. Wspaniała aktorka i posiadaczka niesamowitego głosu. Film pt. "Lekarstwo na miłość",
w którym zagrała jedną z głównych ról obok równie wspaniałego Andrzeja Łapickiego, mogłabym oglądać bez końca.
Kalina Jędrusik była ogromną miłośniczką zwierząt. Pomimo tego, iż cierpiała na astmę, w jej domu mieszkały koty: Kiciunia, Filon, Kruszynka, Malwinka oraz  psy: Żabcia, Kulka, Lolita i Oktawka. Działała również na rzecz bezdomnych zwierzaków, znajdując im domy, wspierając schroniska, pomagała  potrzebującym psom i kotom, organizując dla nich leczenie. 
W Warszawie na Żoliborzu przy ulicy Krasińskiego 25 mieści się kawiarnia Kalinowe serce.
Powstała ona z inicjatywy fundacji Kalinowe serce oraz Macieja Zakościelnego i Zbigniewa Dzięgiela.
Znajdują się tam pamiątki po aktorce oraz mnóstwo zdjęć, również z kotami. W kawiarni można spotkać wielu miłośników zwierząt, na przykład zawsze uśmiechniętą Krystynę Sienkiewicz.







Źródło zdjęć: twojewiadomości.com.pl, www.kobieta.onet.pl, superstarsi.pl

Pomalowana na niebiesko

14 komentarzy:

  1. Fajnie wiedzieć o tej kawiarni, na pewno tam kiedyś zajrzę. Ze względu na klimat. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kalina była super i jej kociarstwo zasługuje na notkę :) swoją drogą niezła numerantka z niej była ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już tyle dobrego słyszałam o kawiarni Kalinowe serce, a ciągle tam jeszcze nie byłam. Muszę się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jakie masz wrażenia po wizycie w kawiarni. Ja jak zwykle mam wszędzie daleko.

      Usuń
  4. Pani Kalina to genialna aktorka! A o tej kawiarni gdzieś ostatnio słyszałam, ale mam za daleko, by odwiedzić :C

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wiadomość - to dziwne ale nie słyszałam o kawiarni Kalinowe serce a Żoliborz to moja rodzinna dzielnica ale odkąd wyprowadziłam się pod warszawę jestem trochę do tyłu. A Kalina była wspaniałą aktorką bardzo ją lubiłam w Kabarecie Starszych Panów. :) (f)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kalina pasuje do kota, a kot do niej. Zjawiskowi oboje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kalina miała zdecydowanie kocie oczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ona była prześliczna! A skoro była kociarą to jeszcze bardziej ją lubię :) Ze starych filmów polecam Niewinni czarodzieje - jest w całości na yt.

    OdpowiedzUsuń
  9. No i te koty ją zabiły. Zmarła na atak astmy spowodowany kocią sierścią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Aktorka zmarła z powodu ataku astmy.
      Czasami zamiłowania i pasje są silniejsze od groźby utraty zdrowia i życia.

      Usuń